انجیر خشک تبریز باعث افسردگی در بانوان می شود

مطالعه ای که بر روی 150 فرد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر انجام شد، نشان داد افرادی که روزانه 4 انجیر خشک تبریز مصرف می کردند، نسبت به افرادی که انجیر خشک نمی خوردند، کاهش قابل توجهی در علائم داشتند.

انجیر می تواند فشار خون و سطح چربی خون را بهبود بخشد که باعث بهبود سلامت عروق و کاهش خطر بیماری قلبی می شود.

مطالعات انجام شده بر روی موش ها نشان داده است که مصرف عصاره انجیر باعث کاهش فشار خون در موش هایی با فشار خون طبیعی یا بالا می شود. لازم به ذکر است که برای تعیین رابطه مصرف انجیر و سلامت قلب در انسان به مطالعات بیشتری نیاز است.

مطالعات نشان داده است که نوشیدنی‌های حاوی عصاره میوه انجیر نسبت به نوشیدنی‌های فاقد آن شاخص گلیسمی پایین‌تری دارند.

این نتایج حاکی از اثر مطلوب عصاره انجیر بر کاهش یا حفظ سطح قند خون است. به خاطر داشته باشید که انجیر خشک سرشار از قند است و مصرف بیش از حد آن ممکن است سطح قند خون را افزایش دهد. بنابراین مصرف آن در حد اعتدال توصیه می شود.

خواص ضد سرطانی: مطالعات آزمایشگاهی بر روی برگ های طبیعی انجیر و لاتکس فعالیت ضد توموری آنها را در سرطان روده بزرگ، سرطان سینه، سرطان دهانه رحم و سلول های سرطانی کبد نشان داده است.

لازم به ذکر است که نوشیدن چای برگ انجیر این اثرات را نخواهد داشت. تحقیقات بیشتری برای ارزیابی اثر مصرف برگ و میوه انجیر بر سلول های سرطانی در انسان مورد نیاز است.

بهبود سلامت پوست: مطالعه ای که روی 45 کودک مبتلا به درماتیت انجام شد، نشان داد که مصرف روزانه کرم حاوی عصاره میوه انجیر نسبت به هیدروکورتیزون در درمان علائم این بیماری پوستی تاثیر بهتری دارد. سایر مطالعات آزمایشگاهی نیز نشان داده است که ترکیبی حاوی عصاره میوه انجیر دارای اثرات آنتی اکسیدانی بر روی سلول های پوست، کاهش تجزیه کلاژن و بهبود چین و چروک پوست است.

با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات اثرات مفید انجیر بر روی پوست مورد نیاز است. انجیر خشک، مانند انجیر تازه، منبع عالی فیبر غذایی و مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم، آهن و کلسیم است آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هستند. برای کسب آگاهی از بهترین انجیر خشک این مقاله را بخوانید.