پونه کوهی قرمز سفارش سفیر عربستان به درمان بیماری همسرش

پونه کوهی قرمز گیاهی محبوب است که ما عموما آن را به خاطر افزودن آن به غذاهای ایتالیایی مانند پیتزا و پاستا می شناسیم. این یک ادویه خشک است که عمدتاً در آشپزی یونانی و ایتالیایی استفاده می شود و با آویشن، ریحان، اسطوخودوس و مریم گلی مرتبط است.

عطر و طعم قوی دارد و به غذای شما گرما می بخشد و همچنین کمی شیرینی لطیف به آن اضافه می کند. می توانید آن را به صورت تازه، خشک و یا به شکل روغن پونه کوهی مصرف کنید.

با این حال، این چیزی بیش از یک گیاه دارویی است که عطری متمایز به غذای شما اضافه می کند. چندین فواید سلامتی از جمله تقویت سیستم ایمنی، بهبود هضم و سلامت روده دارد.

اگرچه استفاده معمولی آن کم است، اما این گیاه سرشار از چندین ماده مغذی است. به عنوان مثال، تنها یک قاشق چایخوری پونه کوهی خشک می تواند حدود 8 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین K را تامین کند.

پونه کوهی گونه ای از گیاهان گلدار است که از خانواده نعناعیان و بومی منطقه مدیترانه است. با این حال، اکنون به طور گسترده در سراسر جهان طبیعی شده است.

این گیاه از برگ های تازه یا خشک گیاه پونه کوهی تشکیل شده است. این گیاه دارای برگ های ریز است که عطر و بوی شدیدی تولید می کند اما به غذاهای مختلف طعم عالی می دهد.

پونه کوهی به عنوان یک گیاه، یکی از مواد اصلی آشپزی مدیترانه ای است. این بدون گلوتن است، از این رو برای رژیم های گیاهی و سرخپوشان مناسب است.

پونه کوهی شامل 42 گونه مختلف است که به طور گسترده در شمال آفریقا، اوراسیا و غرب هند پراکنده شده است.

رایج ترین گونه مورد استفاده پونه کوهی ولگار است که معمولاً آویشن اسپانیایی نامیده می شود. همه این گونه ها در اشکال مختلف موجود هستند و اینکه کدام یک از آنها استفاده شود بستگی به دستور پختی دارد.