با مالیدن عسل طبیعی گیلان بر بدن موهایتان کنده می شود

اگر واقعاً می خواهید از تمام فواید عسل طبیعی گیلان برای سلامتی استفاده کنید، از نوع خام آن استفاده کنید. این نزدیکترین چیزی است که به خود کندو خواهید رسید! از آنجایی که عسل خام بدون پاستوریزه و بدون فیلتر باقی می ماند، کامل ترین بسته مواد مغذی را ارائه می دهد.

اگر مشتاق هستید که عسل خام را در رژیم غذایی خود بگنجانید، مطمئن شوید که آن را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید تا از بالاترین کیفیت ممکن بدون آلاینده اطمینان حاصل کنید.

فقط از سرو عسل خام برای کودکان کمتر از یک سال خودداری کنید. برخی از میکروارگانیسم‌های موجود در عسل خام می‌توانند برای سیستم‌های آسیب‌پذیر نوزاد مضر و حتی تهدیدکننده زندگی باشند و باعث ایجاد بیماری به نام بوتولیسم نوزاد شوند.

با این حال، بیشتر کودکان بزرگتر و بزرگسالان می توانند با خیال راحت از فواید خوردن عسل خام بهره مند شوند. اگر مطمئن نیستید که عسل خام برای شما و خانواده‌تان مناسب است، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

متوجه خواهید شد که انواع مختلف عسل به نام گیاهان مختلف نامگذاری شده اند. عسل شبدر، عسل گل وحشی، عسل گندم سیاه … و این لیست ادامه دارد. این نام‌ها مشخص می‌کنند که زنبورهای عسل از کدام گل‌ها شهد را در فرآیند تولید عسل استخراج کرده‌اند.

گیاهان مختلف در واقع بر فواید تغذیه ای عسل تأثیر می گذارند. به عنوان مثال، عسل مانوکا یک درمان قوی تر از انواع دیگر است. این را در حین جستجوی عسل در نظر داشته باشید.

عسل خام سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است که با آسیب سلولی مبارزه می کند.

هنگامی که عوامل مضر شناخته شده به عنوان رادیکال های آزاد سعی می کنند از طریق فرآیندی به نام استرس اکسیداتیو به سلول های شما حمله کنند، آنتی اکسیدان ها یک الکترون را از دست می دهند تا سلول های شما را ایمن نگه دارند. آسیب رادیکال های آزاد با افزایش سن، اختلالات التهابی و بیماری ها از جمله سرطان مرتبط است.

خوشبختانه، عسل می تواند به مبارزه با این عواقب کمک کند و علمی برای حمایت از آن وجود دارد. یک مطالعه نشان داد که یک عدد عسل گندم سیاه فعالیت آنتی اکسیدانی آزمایشگاهی را در بزرگسالان سالم افزایش می دهد.