توت فرنگی در ایران ریزش مو را درمان می کند

توت فرنگی در ایران در قرن هجدهم در اروپا منشا گرفت و ترکیبی از دو گونه توت فرنگی وحشی از آمریکای شمالی و شیلی است.

توت فرنگی قرمز روشن، آبدار و شیرین است و منبع عالی ویتامین C و منگنز است و همچنین حاوی مقادیر مناسبی فولات و پتاسیم است.

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی است که ممکن است برای سلامت قلب و کنترل قند خون فوایدی داشته باشد.

این مقاله هر آنچه را که باید در مورد توت فرنگی بدانید به شما می گوید. توت فرنگی عمدتاً از آب (91٪) و کربوهیدرات (7.7٪) تشکیل شده است. آنها فقط حاوی مقادیر جزئی چربی (0.3٪) و پروتئین (0.7٪) هستند.

توت فرنگی تازه سرشار از آب است، بنابراین محتوای کل کربوهیدرات آنها بسیار کم است – کمتر از 8 گرم کربوهیدرات در هر 3.5 اونس است.

محتوای خالص کربوهیدرات قابل هضم در همان اندازه کمتر از 6 گرم است یشتر کربوهیدرات‌های این توت‌ها از قندهای ساده مانند گلوکز، فروکتوز و ساکارز به دست می‌آیند اما حاوی مقدار مناسبی فیبر نیز هستند.

توت فرنگی دارای شاخص گلیسمی (GI) 40 است که نسبتاً پایین است این بدان معنی است که توت فرنگی نباید منجر به افزایش سطح قند خون شود و برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است.

فیبر حدود 26 درصد از محتوای کربوهیدرات توت فرنگی را تشکیل می دهد.

فیبرهای غذایی برای تغذیه باکتری های دوست در روده و بهبود سلامت دستگاه گوارش مهم هستند. آنها همچنین برای کاهش وزن مفید هستند و می توانند به پیشگیری از بسیاری از بیماری ها کمک کنند.

کربوهیدرات توت فرنگی عمدتاً از فیبر و قندهای ساده تشکیل شده است. آنها GI نسبتاً پایینی دارند و نباید باعث افزایش سطح قند خون شوند.

فراوان ترین ویتامین ها و مواد معدنی موجود در توت فرنگی عبارتند از:

ویتامین C. توت فرنگی منبع عالی ویتامین C است، یک آنتی اکسیدان لازم برای سیستم ایمنی و سلامت پوست و منگنز.

این عنصر کمیاب که اغلب در مقادیر زیاد در غلات کامل، حبوبات، میوه ها و سبزیجات یافت می شود، برای بسیاری از فرآیندهای بدن شما مهم است.

فولات (ویتامین B9). یکی از ویتامین‌های B، فولات برای رشد طبیعی بافت و عملکرد سلولی مهم است و برای زنان باردار و افراد مسن‌تر ضروری است پتاسیم. این ماده معدنی در بسیاری از عملکردهای ضروری بدن مانند تنظیم فشار خون نقش دارد.