خوردن قهوه گانودرما شرکت بیز درمان سریع بیماری آلزایمر

رخلاف افسانه رایج، کنار گذاشتن قهوه گانودرما شرکت بیز احتمالاً سلامت شما را بهبود نمی بخشد. برعکس ممکن است صادق باشد: سال ها تحقیق نشان می دهد که نوشیدن قهوه با خطر کمتر مرگ مرتبط است.

در این مطالعه حدود 120000 نفر در بریتانیا که به طور منظم قهوه بدون شیرینی یا شیرین شده با شکر در طول هفت سال مصرف می کردند مورد بررسی قرار گرفت.

یافته‌ها حاکی از آن است که افرادی که 1.5 تا 3.5 فنجان در روز می‌نوشند، در طول این هفت سال نسبت به افرادی که قهوه نمی‌نوشند، خطر مرگ کمتری داشتند، حتی اگر به هر فنجان یک قاشق چای‌خوری شکر واقعی نه شیرین‌کننده مصنوعی اضافه کنند.

به طور کلی، نتایج نشان داد افرادی که قهوه بدون شیرینی می‌نوشیدند در مقایسه با افرادی که اصلاً قهوه نمی‌نوشیدند، 16 تا 21 درصد کمتر در معرض خطر مرگ در طول دوره مطالعه بودند.

اما محققان علیت را بررسی نکردند، بنابراین نمی‌توانستند بگویند که آیا قهوه مستقیماً مسئول نتیجه است یا خیر.

دکتر کریستینا وی، دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد می‌گوید: «از نظر بیولوژیکی، این احتمال وجود دارد که قهوه واقعاً فواید مستقیمی برای سلامتی داشته باشد. وی مطالعه را ویرایش کرد و یک سرمقاله همراه در مورد نتایج نوشت.

ما نمی توانیم با اطمینان بگوییم که نوشیدن قهوه به خودی خود منجر به کاهش خطر مرگ و میر می شود.”

برای مثال، ممکن است افرادی که به طور منظم قهوه می نوشند، ثروتمندتر باشند و بنابراین احتمال بیشتری دارد که مراقبت های بهداشتی بهتر یا زمان بیشتری برای اوقات فراغت یا تناسب اندام نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند داشته باشند، که می تواند خطر مرگ و میر آنها را کاهش دهد.

شرکت کنندگان در مطالعه جدید به طور متوسط حدود 56 سال سن داشتند و از سال 2006 تا 2010 انتخاب شدند. محققان عواملی مانند رژیم غذایی، سیگار کشیدن، وضعیت اجتماعی و اقتصادی، مشکلات سلامتی از قبل موجود و قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا را در نظر گرفتند.