قاچاق ورق گالوانیزه کرکره ای تهران موجب انفجار هواپیما شد

گاهی اوقات انجمن گالوانیزه کننده آمریکا با این سوال مواجه می شود که آیا پوشش ورق گالوانیزه کرکره ای تهران تحت تأثیر قرار گرفتن در معرض آتش قرار می گیرد یا خیر دما در آتش سوزی به راحتی می تواند از 1000 فارنهایت تجاوز کند.

احتمال آسیب به پوشش وجود دارد اما بسیاری از آنها آسیب آتش سوزی را در فولاد گالوانیزه به حداقل رسانده اند. اغلب لایه ای از غبار کربن سطح گالوانیزه را می پوشاند و در زیر این لایه پوشش سالم است.

نگرانی دیگر تغییر خواص مکانیکی فولاد در دمای بالا است خواص مکانیکی نمونه ها در شرایط دریافتی و پس از حرارت دادن در دمای 750 درجه فارنهایت به شرح زیر است.

قرار گرفتن در معرض از دو هفته تا 16 هفته تغییرات نسبتا جزئی، از جمله کاهش در استحکام کششی نهایی و افزایش ازدیاد طول ایجاد کرد. قدرت تسلیم به طور قابل توجهی تغییر نکرد. این تغییرات سازه ای ناچیز بوده و تاثیری در طراحی سازه های فولادی ندارد.

خواص مکانیکی در دماهای بالا فقط کمی تغییر می کند و مسئله مهمی نیست محصول گالوانیزه ممکن است در دماهای بالا برای مدت زمان محدودی مورد استفاده قرار گیرد.

زیرا قرار گرفتن در معرض طولانی مدت ممکن است باعث لایه برداری شدید شود. دمای سرویس توصیه شده 390 درجه فارنهایت یک معیار خوب برای محافظت از پوشش بدون لایه برداری آزاد روی بوده است.

برخی محققین دریافته‌اند که وقتی پوشش روی حاوی سطوح بسیار پایین سرب، کمتر از 0.001 درصد سرب بود، اثر لایه‌برداری بسیار کاهش می‌یابد.

پارامترهای دیگری که بر روی لایه برداری ضخامت پوشش و زمان و دمای حرارت دهی تاثیر می گذارند. این محققان دریافتند که گشت و گذار در دمای کوتاه تا 300 درجه سانتیگراد را می توان بدون هیچ مشکلی پوشش داد.

همانطور که بحث شد، لایه برداری در دمای بالاتر از 390 درجه فارنهایت رخ می دهد و به افزایش دما و مدت زمان قرار گرفتن در معرض آن بستگی دارد. اما این بدان معنا نیست که حفاظت در برابر خوردگی از بین رفته است.

در طول لایه برداری، تنها لایه روی آزاد بیرونی جدا شده و لایه های آلیاژ روی-آهن را برای محافظت در برابر خوردگی برای فولاد باقی می گذارد.