مصرف قرص ید فولیک موجب نابینایی یک دختر بچه شد

قرص ید فولیک یک ماده مغذی ضروری است به این معنی که بدن انسان نمی تواند آن را به تنهایی بسازد و ما باید آن را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم. اگرچه ید فقط در مقادیر بسیار کم مورد نیاز است، اما جزء مهم هورمون های تیروئید است مصرف ناکافی ید منجر به تولید ناکافی هورمون تیروئید می شود.

این هورمون‌ها سرعت متابولیسم بدن را حفظ می‌کنند و از رشد و تکامل طبیعی کودکان حمایت می‌کنند. از آنجایی که ید برای رشد طبیعی مغز ضروری است، بسیار مهم است که نوزادان متولد نشده و کودکان خردسال به اندازه کافی از آن استفاده کنند.

اصطلاح اختلالات کمبود ید برای توصیف طیف گسترده ای از اثراتی که وضعیت ید پایین می تواند بر سلامت داشته باشد استفاده می شود. یکی از عوارض جدی اختلالات کمبود ید برای سلامتی، گواتر است.

در کمبود ید بسیار شدید، کاهش رشد و ناتوانی ذهنی در کودکان ممکن است رخ دهد. تعدادی از مطالعات اثرات نامطلوب بر ظرفیت شنوایی، عملکرد حرکتی و شناختی در کودکان مرتبط با کمبود متوسط و شدید ید را گزارش کرده‌اند.

منابع خوب ید عبارتند از غذاهای دریایی ، نان تجاری تهیه شده و نمک یددار شیر، محصولات لبنی و تخم مرغ منابع ید هستند.

دستورالعمل‌های تغذیه و فعالیت برای بزرگسالان نیوزیلند توصیه می‌کند هنگام استفاده از نمک نمک یددار را انتخاب کنید، اما افزایش مصرف کلی نمک را توصیه نمی‌کند. اگرچه نمک دریا از اقیانوس می آید، اما منبع خوبی از ید نیست.

سطح ید گوشت، مرغ، تخم مرغ و محصولات لبنی منعکس کننده محتوای ید خوراک دام است. محتوای ید سبزیجات، میوه ها و غلات به طور کلی نشان دهنده سطح ید خاکی است که در آن رشد کرده اند.

محتوای ید در خاک نیوزیلند کم است و بنابراین غذاهای تولید شده محلی نیز ید کمی دارند. برای اکثر مردم دریافت ید کافی با خوردن غذاهایی که منابع طبیعی ید هستند دشوار است، به همین دلیل است که نان های تجاری تهیه شده باید با ید غنی شوند.