ورود خرما به کشورهای مختلف توسط مبلغان اسپانیایی

مبلغان اسپانیایی این خرما کبکاب خشت درخت را در قرن 18 و اوایل قرن 19 به دنیای جدید بردند.

نخل خرما در جزایر قناری، شمال آفریقا، خاورمیانه، پاکستان، هند، مکزیک و ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده رشد می کند.

خرما  ماندگاری طولانی دارد و بسیاری از انواع آن از جمله دگلت نور معمولی اغلب به صورت خشک و فرآوری شده فروخته می شود.

میوه خشک بیش از 50 درصد وزنی خرما کبکاب لاکی قند دارد و هر کدام حدود 2 درصد پروتئین، چربی و مواد معدنی دارد. انواع دیگر خرما مانند مدجول به عنوان محصول تازه مصرف می شود و با افزایش سن به تدریج چروک و چروک می شود.

ارتفاع نخل خرما حدود 23 متر (75 فوت) است. ساقه آن، که به شدت با شاخه های هرس شده پایه برگ های قدیمی مشخص شده است،  به تاجی از برگ های برازنده، درخشان و پینه دار به طول حدود 5 متر (16 فوت) ختم می شود.

سنبله های گل از بغل برگ هایی که سال قبل بیرون آمده اند منشعب می شوند. گلهای نر و ماده بر روی گیاهان مجزا دیده می شوند.

در زیر کشت، خرما کبکاب بوشهر گلهای ماده به طور مصنوعی گرده افشانی می شوند. خرما میوه ای یک دانه یا دروپه است که معمولاً مستطیل است اما از نظر شکل، اندازه، رنگ، کیفیت و قوام گوشت با توجه به شرایط کشت و تنوع بسیار متفاوت است. بیش از 1000 خرما ممکن است روی یک دسته منفرد با وزن 8 کیلوگرم (18 پوند) یا بیشتر ظاهر شود.

این درخت یا از دانه ها یا از مکنده ها تکثیر می شود، شاخه هایی که عمدتاً در نزدیکی پایه ساقه در سال های اولیه زندگی نخل ایجاد می شوند. شاخه ها برای کاشت های تجاری استفاده می شوند. هنگامی که شاخه ها سه تا شش ساله هستند و ریشه های  خرما کبکاب خود را تشکیل می دهند، آنها را برداشته و کاشت می کنند. نخل ها در 4 تا 5 سال شروع به میوه دادن می کنند و در 10 تا 15 سالگی به باروری کامل می رسند و هر کدام 40 تا 80 کیلوگرم (90 تا 180 پوند) یا بیشتر محصول می دهند. نخل ها تا 150 سال عمر می کنند، اما تولید میوه آنها کاهش می یابد و در فرهنگ تجاری در سنین پایین تر جایگزین می شوند.

  • منابع:
    1. date palm
  • تبلیغات: 
    1. تفاوت کاشی کف و کاشی دیوار
    2. همایش کارآفرینان که دچار اتفاقات شده است!!!
    3. فرش خانه فوتبالیست معروف قیمت میلیاردی دارد!
    4. تخت خواب مدرن ساخته شده از پالت چوبی !