پرت کردن لامپ کم مصرف 70 وات به صورت بازیکن

روشنایی کارآمد انرژی به کاهش قبوض برق و انتشار دی اکسید کربن کمک می کند، همه اینها بدون کاهش کیفیت نور در خانه های ما.

اگر تمام لامپ کم مصرف 70 وات خانه خود را با چراغ های LED جایگزین کنید، می توانید انتشار دی اکسید کربن خود را تا 40 کیلوگرم  در سال کاهش دهید. این معادل دی اکسید کربنی است که با رانندگی در حدود 145 مایل ماشین شما ساطع می شود.

روشنایی 11 درصد از میانگین مصرف برق خانگی در بریتانیا را تشکیل می دهد، بنابراین ایجاد سوئیچ می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه نیز کمک کند.

این راهنما بررسی می کند که چه راه حل روشنایی برای شما مناسب است لامپ های سنتی یا رشته ای بیش از 100 سال پیش اختراع شدند و بسیار ناکارآمد هستند.

تنها حدود 5 درصد از برق مصرفی آنها به نور مرئی تبدیل می شود. علاوه بر این، لامپ ها دوام زیادی ندارند زیرا رشته ای که نور ایجاد می کند با عبور گرما از آن تبخیر می شود.

لامپ‌های هالوژن از همان فناوری رشته‌ای مانند لامپ‌های سنتی استفاده می‌کنند، اما در دمای بالاتر کار می‌کنند، که باعث می‌شود کمی کارآمدتر شوند. آنها عمدتاً در اتصالات نورافکن استفاده می شوند.

لامپ های رشته ای سنتی و کم کارآمدترین لامپ های هالوژن به نفع جایگزین های کارآمد انرژی از بازار خارج می شوند. به جای این طرح‌های کم مصرف، می‌توانیم از جایگزین‌های مدرن برای تامین همان مقدار نور، اما برای برق کمتر استفاده کنیم.

لامپ‌های فلورسنت فشرده (CFL) اولین لامپ‌های کم مصرف در بازار بودند که حدود 70 تا 80 درصد برق کمتری نسبت به لامپ‌های مشابه سنتی مصرف می‌کنند و همچنین تقریباً 10 برابر بیشتر عمر می‌کنند. لامپ های CFL دارای گازی در داخل یک لوله شیشه ای هستند که با برق شارژ می شود تا زمانی که بدرخشد.

دیودهای ساطع کننده نور (LED) تا حد زیادی جایگزین CFLها شده‌اند، که همچنان کارآمدتر هستند، فوراً با روشنایی کامل روشن می‌شوند و تقریباً برای هر نوع اتصالات نوری در خانه در دسترس هستند.

ال ای دی ها از جریان الکتریسیته ای که در آنها جریان دارد نور تولید می کنند. در داخل یک لامپ، تعداد زیادی LED برای ایجاد روشنایی کافی خواهید یافت.