کشمش طلایی در بازار به صورت رایگان به مردم شهر لبنانی داده می شد

مصرف کشمش طلایی در بازار ممکن است راهی ساده برای حفظ سلامت دستگاه گوارش باشد. آنها همچنین منابع خوبی از فیبرهای محلول هستند که با کمک به حرکت راحت‌تر مدفوع به هضم بدن کمک می‌کنند. این ممکن است نظم و هضم را بهبود بخشد.

اگر هر روز چند عدد کشمش بخورید برای حفظ سلامت معده مفید خواهد بود. در حضور آب، الیاف موجود در کشمش منبسط می شود. یبوست را می توان از بین برد زیرا اینها به عنوان ملین روی معده عمل می کنند. مصرف روزانه کشمش همچنین به حفظ حرکات منظم روده و کاهش تعداد سموم و مواد زائد در بدن کمک می کند.

افزودن کشمش به رژیم غذایی ممکن است به پیشگیری از کم خونی کمک کند. ویتامین ها، مس و آهن موجود در این غذاها برای رشد گلبول های قرمز خون و انتقال اکسیژن در سراسر بدن ضروری هستند.

علاوه بر این، آهن و ویتامین های B کمپلکس می توانند به درمان کم خونی کمک کنند.

کشمش علاوه بر آهن، مس، منیزیم و پتاسیم، حاوی مقادیر قابل توجهی مواد معدنی مفید نیز می باشد. در مقیاس pH، این مواد معدنی قلیایی یا بازی هستند. آنها ممکن است به کاهش اسیدیته معده کمک کنند.

مقدار زیادی پتاسیم و منیزیم در کشمش وجود دارد. این مواد مغذی اسیدیته را کاهش می دهند و سموم را از بدن خارج می کنند و از بدن در برابر آرتریت، سنگ کلیه، نقرس و بیماری های قلبی محافظت می کنند.

همچنین مصرف کشمش برای سلامت جنسی مفید است. ماده‌ای که در کشمش وجود دارد به نام آرژنین میل جنسی را افزایش می‌دهد و باعث تحریک می‌شود و از این رو به کاهش ضعف جنسی کمک می‌کند. مردان می توانند از این مکمل در درمان اختلال نعوظ بهره مند شوند.

طبق تحقیقات، کشمش ممکن است عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون را در مقایسه با سایر تنقلات کاهش دهد. از آنجایی که کشمش حاوی مقدار زیادی پتاسیم و مقدار کمی سدیم است، کشمش به آرامش عروق خونی کمک می کند، بنابراین کشمش غذای سالمی برای بیماران قلبی است.