گزنه در بازار موجب نجات پیرزنی شد

گزنه در بازار به دلیل خاصیت چندمنظوره ای که دارد مورد توجه تجاری و علمی قرار گرفته است. هدف اصلی این مقاله معرفی مروری به روز و جامع از مطالعات پراکنده در منابع مختلف و همچنین ارائه داده های جدید با توجه ویژه به محصولات نهایی با هدف ارائه پشتیبانی پایه برای اجرای طرح های جدید است.

گزنه از نظر خصوصیات مورفولوژیکی بسیار متغیر است و احتمالاً چندین زیرگونه وجود دارد را از نظر کمی و کیفی ارزیابی کرد.

بیشترین مورد استفاده در مزارع تجربی جدیدتر، کلون 13 است، به دلیل محتوای فیبر بالای آن گزنه را می توان هم از طریق بذر و هم به صورت رویشی تکثیر کرد. بذر آن بسیار زیاد است.

علاوه بر علاقه مربوط به محصولات و مصارف بالقوه، کشت گزنه نیز می تواند مزایای زیست محیطی مهمی را در پی داشته باشد. گزنه را می توان به راحتی با تکنیک های کشاورزی ارگانیک تکثیر و کشت کرد و در عین حال عملکرد پایدار را حفظ کرد.

گزنه به عنوان یک محصول چند ساله به نهاده های کمتری از نظر خاک ورزی نیاز دارد که حاصلخیزی و ساختار خاک را حفظ می کند.

ارزش افزوده کشت گزنه مربوط به چندین محصول و کاربردهای قابل حصول از زیست توده آن است گزنه در پزشکی و صنایع آرایشی و بهداشتی استفاده شده است.

درمان را با استفاده از گزنه گزارش کرد جمله او “اجازه دهید غذا داروی شما باشد” در مفهوم سنتی غذا گنجانده شده است و گزنه نمونه ای معرف است. از آنجایی که برای severa استفاده شده است.

همانطور که در بخش قبل نشان داده شد، گزنه گونه ای است که قادر به ارائه چندین محصول است، اما امروزه به ویژه در بخش صنعتی از اهمیت حاشیه ای برخوردار است.

حتی در حال حاضر، هنگامی که علاقه به الیاف مصنوعی و سایر الیاف طبیعی در حال افزایش است، محصولات ساخته شده از الیاف گزنه عمدتاً به دلیل کنجکاوی به جای اینکه یک برند صنعتی در مقیاس بزرگ باشند، قابل فروش هستند. تقاضای زیادی از سوی صنعت نساجی ایتالیا وجود دارد، اما مواد اولیه برای صنعت ریسندگی وجود ندارد.